Nyheder
Her finder du de senest offentligjorte nyheder
Trailere flyttes
02. June 2018
Kære medlemmer af GF-Skovly,
Skovlyskolen skal i gang med en større renovering, derfor bliver Skovly Mark 46 (parkeringsplads) inddraget til plads for byggeri skurvogne. I den forbindelse skal vi gøre jer opmærksom på, at trailerne flyttes til parkeringspladsen over for Skovlyskolen. Se evt. placeringen her: https://www.dropbox.com/s/kcp6mtef9erhah3/ny-placering.png?dl=0
Vi har fået tilladelse fra kommunen til at benytte denne plads og på sigt skulle der gerne blive opmærket båse til trailerne. Her vil de være at finde fra mandag 04-06-2018.
I samme omgang skal vi minde jer om, at trailerne altid skal bookes via gf-skovly.dk, før de benyttes. Er der spørgsmål til det praktiske omkring dette, så kontakt endelig et af bestyrelsesmedlemmerne.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
GF-Skovly
Referat af generalforsamling 2018
22. May 2018
Valg af dirigent
Michael Krakauer valgt som dirigent
Formandens beretning
Søren berettede om aktiviteter omkring det kommende plejehjemsbyggeri, Lunden, trailere og hjemmesiden
Regnskab 2017 / 2018
Godkendt
Kontingent 2019
Fastholdes til 200 DKK
Indkomne forslag
Ingen
Valg af bestyrelse
Søren, Sonja og Michael indtræder som bestyrelsesmedlemmer
Inge fratræder som bestyrelsesmedlem
Valg af revisor
Max Frederiksen
Eventuelt
Forslag til ændringer til trailer booking samt brugervenlig af hjemmesiden
Referat af ekstraordinær generalforsamling
05. October 2017
Ekstraordinær Generalforsamling i GF Skovly
Tirsdag d. 5. september 2017 kl. 19.00
Skovlyskolen, Fyrrely
Dagsorden:
- Valg til bestyrelsen
- Eventuelt
Fremmødte:
23 medlemmer + Patrick og Inge fra Bestyrelsen + Dirigent Hans Christensen
Patrick bød velkommen.
Foreslog Hans Christensen som Dirigent – dette blev enstemmigt godkendt.
Hans Christensen meddelte, at mødet var lovligt indkaldt.
- Valg til bestyrelsen
Det blev påpeget, at den nye bestyrelse først er beslutningsdygtig, når der er mindst 3 bestyrelsesmedlemmer tilstede ved et bestyrelsesmøde. De nye valgte er alene konstituerede, og bestyrelsen er derfor først beslutningsdygtig efter næste ordinære generalforsamling.
Deltagere, som tilbyder sig som nye bestyrelsesmedlemmer:
Søren Snitker, BSV 32: Erfaring med bestyrelsesarbejde
Sonja Bredsmose, Skovly Mark 31: Erfaring med bestyrelsesarbejde
Githa Filtenborg, Elverbo 5: Erfaring med bestyrelsesarbejde.
Søren, Sonja og Githa blev valgt og indtræder i bestyrelsen.
Jacob Magid, Skovly Mark 21: Tilbyder hjælp i konkrete sager, men ønsker ikke at stille op til bestyrelsen.
Christine Honore, Skovlybakken 4: Tilbyder arbejde med fælles arrangementer. Evt. kontakt med kommunen. Ønsker ikke at stille op til bestyrelsen.
- Eventuelt:
Der opfordres til at sende de afgående bestyrelsesmedlemmer en erkendtlighed for deres indsats.
Jacob Magid + Hans Christensen tilbyder at arbejde for at få flere medlemmer.
Referent: Inge Schmidth Kristiansen
Klage til planklagenævnet
20. July 2017
Kære medlemmer af GF-Skovly,
Skal gøre jer opmærksomme på, at der er indsendt en klage til planklagenævnet, da Rudersdal kommune forventer at ophæve skovly deklarationen for skovly mark 46. Denne klage er en opfølgning på hørringssvaret for kommuneplan 2017.
Vi vil løbende opdatere jer omkring nyt i sagen.
Vh
Inge og Patrick
Ekstraordinær generalforsamling
03. July 2017
Kære medlemmer af GF-Skovly,
I indkaldes hermed til ekstraordinær generalforsamling.
Fire medlemmer har valgt at træde ud af bestyrelsen, hvorfor der nu er et behov for at få valgt nye bestyrelsesmedlemmer ind.
Dato: 05-09-2017
Tidspunkt: 19:00
Hvor: Skovly Skolen - Fyrrely
Dagsorden
- Valg af bestyrelse
- Eventuelt
Venlig hilsen
Inge Schmidth Kristiansen og Patrick Pedersen
Regler for BOOKNING - husk det nu...
24. June 2017
Flere har bedt mig erindre folk om følgende fælles regel:
HUSK KUN EEN BRUGER BOOKNING PR. DAG - DU MÅ SÅLEDES IKKE BOOKE BÅDE LØRDAG FORMIDDAG OG EFTERMIDDAG ELLER LØRDAG OG SØNDAG.
- Princippet er at man kan booke ENTEN formiddag ELLER eftermiddag og skiftetidspunktet er KL 13.00 og ikke 13.15 eller 13.10
- Man kan ikke booke en hel dag…
Okay kære medlemmer…..
JT
Vejloppemarked for GF Skovly
05. May 2017
Grundejerforeningen har fået tilladelse af Rudersdal Kommune til at benytte parkeringspladsen foran Skovlyskolen til et vejloppemarked. Vi skal blot underrette skolen på forhånd, så et loppemarkedet ikke kolliderer med eventuelle arrangementer på skolen og naturligvis efterlade p-pladsen i ryddet tilstand.
Grundejerforeningen arbejder med projektet, og arbejder med en søndag i august 2017 mellem 9-14.
Grundejerforeningen sørger for annoncering på bl.a. Markedskalenderen.dk.
Det koster ikke at deltage. Medlemmerne medbringer selv borde etc. og sørger for oprydning mv.
Parkering på de tilstødende p-pladser.
Bindende tilmelding skal ske til " jan31 (snabelA) mail punktum dk og skrevet som mailadresse"
GF Skovly PÃ¥ Facebook
05. May 2017
Vi har oprettet en facebookgruppe,
som du finder her:
https://www.facebook.com/groups/1895090050762508/?fref=ts
På denne facebook side kommunikerer medlemmer på tværs, om alle aktuelle emner i vort kvarter, plejecenter, loppemarked m.v.
Du bliver medlem af gruppen ved at anmode herom på FB, hvorefter admin godkender dig.
Referat af Generalforsamling 2017
04. April 2017
Møde vedr: Skovly Grundejerforenings Generalforsamling 2017
Mødedato: 28.03.2017
Tilstede: Diverse Medlemmer + Bestyrelsen
Sted: Skovlyskolen
Hyggeligt samvær
Kl. 18.00 mødtes alle til pølse- og ostebord med rødvin – og Pizza til børnene. Antal tilmeldinger: 54 voksne + 22 børn. Imidlertid mødte en del flere op (!!), men det lykkedes at finde plads til alle.
Indlæg ved Rudersdals borgmester, Jens Ive:
Kl. 18.45 holdt Rudersdals borgmester, Jens Ive et indlæg, hovedsageligt omkring Kommuneplanen med specielt fokus på planerne om et nyt Plejecenter på ”de røde baner”. Der var stor spørgelyst, så selve GF blev forsinket 20 minutter i forhold til planen.
Generalforsamling
Kl. 19.50 startede generalforsamlingen med følgende dagsorden:
Valg af dirigent
Formandens beretning
Regnskab 2016
Budget 2017
Kontingent 2018
Indkomne forslag
Valg af medlemmer af bestyrelsen
Valg af revisor
Evt
Valg af dirigent
Helge Christensen indstilles.
Godkendt med klapsalver.
Generalforsamlingen lovligt indkaldt.
Formandens beretning
Bestyrelsens opgaver beskrevet, bl.a. har der været arbejdet med følgende:
Et par sager omkring ny byggeri har været håndteret.
Der har været en del ejendomsmægler kommunikation vedr. køb/salg.
Nets styring af kontingent er nu under fuld kontrol med indbetaler data.
Udvidelse af området, enkelte nye parceller optaget i GF Skovly.
Kommentarer:
Kirsten Lehman, BS 43:
Skovlydeklarationen siger, man skal have specielle arter beplantning, som ikke kan fås længere. Desuden må man ikke længere plante skovfyr. Kommentar fra Jacob: nye planter anvist fra kommunens side. Skal meddeles på hjemmesiden.
Trine, Skovly Mark 42:
Vedr. det nye ældrecenter, Skovlydeklarationen skal overholdes. Opfordring til bestyrelsen om at svare på forslaget til høringssvar. Kommentar fra Jacob: Spørgsmålet var ikke relevant for beretningen vedr. 2016, da forholdet vedrørte 2017, men bestyrelsen var enige i, at Skovly Mark 46 var og er omfattet af Skovlydeklarationen, og bestyrelsen havde intet imod at afgive høringssvar herom til kommunen (til info: dette skete samme aften).
Beretningen blev godkendt med alle stemmer.
Regnskab 2016/Budget 2017
Regnskabet for 2016 forelagt og beskrevet.
Regnskabet godkendt.
Budgettet for 2017 forelagt og forklaret.
Budgettet godkendt.
Kontingent 2018
Bestyrelsen foreslår kontingentet fastholdes på 200 kr.
Forholdet blev vedtaget.
Indkomne forslag
Fra Jan Andersen, Skovly Mark 31: debatforum ønskes. Der er nyligt oprettet en Facebook gruppe, søg på ’Grundejerforeningen Skovly’ – anmod om medlemskab. Der er tale om et lukket forum.
Fra Jan Andersen: øget indblik i bestyrelsens arbejde. Bestyrelsen: Vi har intet imod øgede oplysninger om relevante forhold. Bliver fremover lagt på hjemmesiden eller på Facebook gruppen.
Fra Jan Andersen: forslag om beboer loppemarked. Bestyrelsen: God ide, Jan udnævnt til primus motor. Jan accepterede dette.
Fra Claus Hyllested, Bøgholmen 10: Ejerne af de private fællesveje har fra kommunen modtaget skrivelse omkring vej vedligeholdelse. Da der er flere private veje, foreslås oprettet et paraply udvalg til fælles organisering af vedligeholdelse og til at varetage grundejernes interesser overfor kommunen.
Kommentar hertil fra Peter Roland, Skovlybakken 6: Vejlaugene opererer uafhængigt af Grundejerforeningen og de har deres egen økonomi. Der er stor forskel, f.eks. er kontingentet for Skovlybakken/Skovly Mark kr. 450 årligt, og der planlægges aktuelt ny asfaltbelægning til kr. 400.000. Claus opfordres til at deltage i et af vejlaugets kommende bestyrelsesmøder.
Kommentar fra Bent, Skovlybakken 12: GF kan ikke pålægges et ansvar for vejene. Dette er kommunens ansvar. Beslutning: Det blev vedtaget at Claus Hyllested tager kontakt med Skovlybakken/Skovly Mark vejlaug.
Valg af medlemmer af bestyrelsen
Jacob Tøjner (formand) – ønskede genvalg for en 2 årig periode
Eskild Schjerning: (kasserer + sekretær) – ønskede ikke genvalg
Ole Hilbert: (sekretær) – ønskede genvalg for en 2 årig periode
Thomas Terney (suppleant): – ønskede genvalg for en 1 årig periode
Patrick Pedersen, Skovly Mark 40, stillede op til bestyrelsen.
De opstillede blev valgt for en 2 årig perioden
Enstemmigt og med alle stemmer.
Ny bestyrelse i 2017:
Jacob Tøjner (eksisterende formand) (på valg i 2019)
Ole Hilbert (på valg i 2019)
Inge Kristiansen (på valg i 2018)
Henrik Gelardi Frantzen (på valg i 2018)
Patrick Pedersen (på valg i 2019)
Suppleant: Thomas Terney (på valg i 2018)
Trine, Skovly Mark 44, meddelte forsamlingen, at hun gerne ville stille sin arbejdskraft til rådighed for bestyrelsen i forbindelse med eventuelle arbejder vedrørende ’De Røde Banker’. Dette noterede bestyrelsen og tog til referat.
Evt
Lene, BS 6: vedr. Nabo hjælp, mere fællesskab efterlyses via SMS. Jacob: der findes et fælles Securitas abonnement med vægter, som kører rundt i området, koster dog flere hundrede kr. pr. måned. Yderligere kommentar: Deltagelse i Securitas ordning har enorm præventiv virkning. Forslag til oprettelse af Nabohjælp: interesserede opfordres til at sende mail til bestyrelsen. Hvis nogen påtager sig ansvaret, bliver mailadresser + mobilnumre videresendt for oprettelse af Nabohjælps netværksliste.
Charlotte Karlskov Larsen, Skovly Mark 32: høringssvar bør sendes til kommunen. Jacob: Som nævnt ville vi sende høringssvar, se ovenfor (til info: det ER sket – kvittering herfor ligger på Facebookgruppen.)
Birgitte Mouridsen, Bøgholmen 9: Bragte en stor tak til bestyrelsen & meddelte at Eskild ville blive savnet.
Referent: Inge Schmidth Kristiansen - 28.03.2017
Således godkendt af formanden Jacob Tøjner 04042017
Nyt fra generalforsamlingen 28.03.2017
29. March 2017
Resultater af generalforsamlingen 28.03.2017
Vi har lavet en lukket facebook gruppe som du finder på facebook ved at søge efter 'grundejerforeningen skovly' - er du medlem af foreningen kan du blive medlem af gruppen.
Vi byder i bestyrelsen velkmmen til Patrick Pedersen, Skovly Mark 40, han træder ind i bestyrelsen og afløser Eskild Scherning.
Vil du have mails direkte fra foreningen, så opret dig som bruger.
Vi lægger referat op, når det er færdigt
(JT)
Referat fra Generalforsamling 2016
14. March 2017
Møde vedr: Skovly Grundejerforenings Generalforsamling 2016
Mødedato: 16.03.2016
Tilstede: Diverse grundejere + Bestyrelsen
Sted: Skovlyskolen
-
Hyggeligt samvær
Kl. 18.00 mødtes alle til pølse- og ostebord – og Pizza til børnene. Antal tilmeldinger: 36 voksne + 12 børn.
- < >Kl. 19.30 startede generalforsamlingen med følgende dagsorden:
-
Valg af dirigent
-
Formandens beretning
-
Regnskab 2015
-
Budget 2016
-
Indkomne forslag
-
På valg
-
Valg af revisor
- < >
Valg af dirigent
Helge Christensen indstilles. Godkendt med bravour.
-
Formandens beretning
Ann Preisler ønsker at udtræde af bestyrelsen, hun fik stor tak for utrættelig indsats.
Beretning omkring Trailer historien. De står nu på hjørnet af B. Sch. Vej og Sk. Mark.
Nets er på vej.
Vinsmagningen blev desværre aflyst – der var kun 4 tilmeldinger.
Der bliver snarest købt en ny trailer.
Birgitte Mouritsen, Bøgholmen 9: Hjemmesiden fungerer fint.
Austa Kirkeby, Bøgholmen 4: Hvorfor er der ikke flere deltagere på GF?
Michel Honore, Skovlybakken 4: Folk ville komme, hvis der var problemer.
Beretningen godkendt. -
Regnskab 2015
Godkendt.
-
Budget 2016
Godkendt. Herunder kontingent for 2017 kr. 200 godkendt.
-
Indkomne forslag
Ingen forslag modtaget.
-
På valg
Inge Kristiansen, genopstiller. Godkendt.
Ann Preisler, genopstiller ikke
Henrik Gelardi Frantzen, B. S.vej 93 forslået som nyt bestyrelsesmedlem.GodkendtBestyrelsen indstiller Thomas Terney til Suppleant. Godkendt.
Ny bestyrelse:
Formand: Jacob Tøjner
Ole Hilbert
Eskild Schjerning
Inge Kristiansen
Henrik Gelardi Frantzen
Suppleant: Thomas Terney
-
-
Valg af revisor
Max Frederiksen foreslået. Godkendt.
- < >
Referent: Inge Schmidth Kristiansen
06.04.2016
Således godkendt af formanden Jacob Tøjner
-
Indkaldelse generalforsamling 2017
10. March 2015
Herved indkalder bestyrelsen til ordinær generalforsamling i Skovly Grundejerforening:
Tirsdag d. 28. marts 2017 kl. 18.00
I Fyrrely på Skovlyskolen
Dagsorden i henhold til vedtægternes §5:
Kl. 18:00 - ost og pølsebord pizza til børnene – husk at medbringe tallerkner, service, og glas (til vin/vand)
Kl. 18.45: Indlæg ved Rudersdals borgmester, Jens Ive
Kl. 19:30 - Generalforsamling:
1.
Valg af dirigent
2.
Formandens beretning
3.
Regnskab 2016 / budget 2017
4.
Kontingent 2018 – bestyrelsen foreslår kontingentet fastholdes til de nuværende 200 kr.
5.
Indkomne forslag
(Forslag skal modtages af Jacob Tøjner, Borgmester Schneiders Vej 85 senest 17. marts).
6.
Valg af bestyrelse:
Af siddende bestyrelse er følgende bestyrelsesmedlemmer på valg for en 2 årig periode:
Jacob Tøjner (formand), Eskild Scherning (sekretær og kasserer) og Ole Hilbert (sekretær).
Thomas Terney (vil gerne opstilles som suppleant for en etårig periode).
Bestyrelsen består herudover af: Inge Kristiansen og Henrik Gelardi Frantzen.
7.
Valg af revisor: Max Frederiksen
8.
Eventuelt.